Sunday, January 10, 2010

Peningnya Kepala...

Alahai...geram betul & benggang pula hati ini terasa,
kelmarin ada 1 lagi ~ "The Conversation Search Engine",
yg memasukkan Blog "IniBukanIlusi" dlm senarainya,
bersama Blog yg" berhaluan berbeza"~ saya semakin "angin" !!!

Saya terpaksa membuat beberapa perubahan,
agar Blog "IniBukanIlusi" terkeluar dari "Bloger" yg disenaraikan,
bagi mengelakkan disalahtafsirkan & menimbulkan keraguan,
dari matlamat asal yg diperjuangkan dlm hasil nukilan.

Semalam...timbul lagi 3 Blog yg hampir sama,
memasukkan nama Blog saya disenarai Cerita Blog mereka,
2 mungkin dari Indonesia & 1 mungkin dari negara kita,
membuatkan saya makin "berpusing-pusing kepala" !!!

Setelah dilayari & diselidiki,
perubahan sekali lagi terpaksa di buat,
cerita & tajuk di senarai "Post" terpaksa saya ubahi,
walaupun sebenarnya saya dah mula rasa meluat !!!

Hari ini timbul pula lagi satu,
dahlah tajuk & kandungan Blog"nya" tak senonoh,
turut menyelitkan Blog saya di dalam Blog"nya" itu,
mujurlah jauh...kalau tidak pasti "Blogernya" dah kena gocoh !!!

Saya terpaksalah lagi menukar cerita & tajuk,
demi mengeluarkan Blog saya dari tersenarai dlm Blog mereka,
terpaksalah ubah agar hati saya kembali rasa sejuk,
serta tidak "menaniayai" pembaca yg tak tahu apa-apa......

Mula-mula 1 Blog pendua yang telah muncul,
tapi saya telah memaklumkan agar pembaca berhati-hati,
kini Blog pendua tersebut dah tengelam tak timbul-timbul,
1 Blog dah terpadam kini muncul pula 5 Blog lagi !!!

Mungkin kerana tajuk "Post"di Blog yg saya telah kirimkan,
menjangkau ke angka ke 51 ~ walaupun hanya baru 2 bulan,
mungkin ini menyebabkan tajuk-tajuk tersebut mudah dikesan,
kemudian dirangkumkan bersama Blog lain yang tajuknya bersamaan.

Esok tak tahulah berapa lagi Blog yg bakal menyenaraikan Blog saya,
kalau yg "bermoral" & bertanggungjawab ~ mungkin tak apa,
tapi...kalau yg "tak bermoral" & penuh "umpat-keji serta kata nista",
alamatlah...saya bakal bertambah-tambah lagi pening kepala !!!

Insya`Allah ~ selagi terdaya saya akan terus mencuba,
memantau demi mengelakkan Blog saya dari "teraniaya",
oleh & dari golongan@tersenarai dlm Blog yg kurang beretika,
yg mungkin menyebabkan anda & saya bakal mendapat dosa...

Maka...sekali lagi saya berpesan kepada anda,
jauhkanlah Blog-Blog yang bukan dari Blog+hasil penulisan saya,
agar anda tidak terganggu ketenangan & kesabaran di minda,
melayari Blog yang tidak sesuai & merugikan masa !!!

Sekianlah sahaja untuk tatapan anda dikesempatan ini,
Insya`Allah ~ kita bakal dipertemukan kembali dilain kali...

Wassallam.

No comments: