Tuesday, March 29, 2011

Semakin Mencapai Sasaran...

بسم الله الرحمن الرحيم
الحمد لله~ segala puji-pujian hanya untuk Allah,
semoga kita umat Islam ~ dirahmati Allah sentiasa,
~ dengan cahaya keimanan & hidup yang barokah,
agar hidup kita kekal bahagia di dunia & di akhirat juga.

Insya`Allah......

Dah lama saya tak paparkan gambar kerja renovasi,
kali terakhir pada "post" tajuk "Hikmah Untuk Di Garap***",
Insya`Allah ~ kali ini anda bakal dipertontonkan lagi,
dengan gambar-gambar kerja renovasi yang hampir siap.

Kali terakhir gambar yang anda lihat bertarikh 12/03/2011,
telah lebih 1/2 bulan ~ 2 "post" berikutnya hanya berita,
biarpun ada gambar "Surat Saman+Resit Bayaran Di Perjelas",
namun...kedua-duanya tak penting untuk dipaparkan sama.


Alhamdulillah ~ kerja-kerja di rumah induk kian sempurna,
Insya`Allah ~ dalam seminggu dua ini kerja cat akan selesai,
cuma...tinggal nak pasang barang elektrik baru ganti yang lama,
sebelum...Tuan Rumah boleh masukkan barang & bersantai !!!


Manakala...

Kerja-kerja renovasi di bahagian "Rumah Dapur Baru",
semakin menuju ke sasaran biarpun ada sedikit "gangguan",
cuma...ada beberapa perkara perlu diurus & hal tertentu,
agar semakin mencapai sasaran sebagaimana diharapkan.


Namun begitu......

Alhamdulillah ~ kerja renovasi tersebut hampir 85% siap,
cuma tinggal kerja "Paiping+Mosaic+Grill+Cermin+Cat",
juga sedikit kerja-kerja yang nak "touch-up" ~ itu & ini,
Alhamdulillah ~ semuanya berjalan lancar & tak cemerkap,
Alhamdulillah ~ mereka bertindak wajar+pantas & cermat...
Alhamdulillah ~ laluan kerja agak mudah buat kami dari Ilahi.


Insya`Allah ~ "Mosaic" belakang di pasang 2@3 hari lagi,
bila "Mosaic" dah pasang baru "Paiping" boleh jalan,
Insya`Allah ~ "Grill & Cermin" dalam seminggu dua ini,
cuma "Cat"...mungkin lewat sikit ~ kena tengok keadaan.


Insya`Allah ~ antara awal & pertengahan bulan April nanti,
kepada Tuan Rumah ~ kunci rumanya akan saya kembalikan,
kerana kerja renovasi di rumah tersebut hampir disempurnai,
cuma...bila plaster dinding kering...kerja cat akan dilakukan.


Adapun......

Barang kerja akan dipindahkan dalam seminggu dua ini,
kerana saya bakal memulakan kerja renovasi di lain lokasi,
~ rumah rakan yang "booking"awal ~ khidmat saya dihajati,
buat kerja tambahan bahagian dapur baru bak yang diingini.

Insya`Allah......

Sehingga tiba masa seperti yang dinyatakan tadi,
Alhamdulillah & semoga usaha murni kami diberkati-Nya,
Insya`Allah ~ minggu ini...kerja renovasi bertukar lokasi,
mungkin saya masih "maintance" kerja di rumah pertama,
manakala rakan sekerja akan ke rumah kedua ~ mendahului,
sambil saya urus+pantau & menyertai mereka kemudiannya.

Insya`Allah......

Hari ini saya akan sambung kerja renovasi seperti biasa,
hari yang ke 51 ~ kerja & lokasi tersebut akan saya "kunjungi",
semoga Allah ~ kekal merahmati usaha-usaha kami bersama,
"cuba sempurnakan amanah***" sesama insani & hajat diingini.

Insya`Allah......

Akhirkata ~ sekian dahulu perkongsiasn ilmu sesama kita,
semoga ada menafaat & faedah untuk saya & para pembaca,
dan...sebarang salah & silap bicara ~ kemaafan anda saya pinta,
semoga...dengan izin-Nya lagi ~ di alam siber kita jumpa semula.

Insya`Allah......

Sekian+Terima Kasih+Wassallam.

No comments: