Wednesday, March 30, 2011

Berada Di 2 Lokasi Berbeza...

بسم الله الرحمن الرحيم
Hanya pada Allah segala puji-pujian,
Yang Maha Bijaksana Lagi Maha Berkuasa,
semoga rahmat-Nya atas Umat Islam berkekalan,
berbahagia hidup di dunia & kelak di akhirat juga.

Insya`Allah......


Gambar yang disertakan merupakan lokasi renovasi kedua,
yang saya & rakan sekerja ~ pagi esok bakal mulakan "tugas",
cuma...tarikh gambarnya ternyata lebih sebulan awal tertera,
~ komitmen bermula bila duit di"Bank-In" pada 24/02/2011.


Kenapa agak lambat sedikit kerja di rumah kedua dimulakan?
1 ~ uruskan hal berkaitan Plan Rumah & Permit Kerja,
2 ~ Awning belakang ambil masa untuk dibuka & dipindahkan,
3 ~ Tuan Rumah tahu saya sibuk dengan kerja renovasi sediada,
4 ~ duit di"Bank-In" awal ~ sebagai tempahan kerja & cagaran,
5 ~ Tuan Rumah tidak mahu kerja dilaksanakan tergesa-gesa.


Tak silap saya ~ Awning di buka sekitar seminggu yang lalu,
namun...saya tak dapat memberikan komitmen segera,
saya perlu cuba sempurnakan amanah*** seperti anda tahu,
kerana amanah itu sesuatu yang amat perlu selaku manusia.


Sebenarnya......

Tuan Rumah & saya serta seisi keluarga telah lama berkawan,
sejak bujang lagi ketika sama bekerja di bawah 1 Kementerian,
namun...beliau telah bertugas di pelbagai lokasi & penempatan,
bila "pencen" ~ beliau kembali menetap di lokasi kegemaran.

Sebagaimana yang telah dinyatakan di atas tadi,
~ beliau telah "Bank-In" kan duit sejak hujung bulan 2,
dengan mendepositkan duit sejumlah 30% dari nilai kerja,
menandakan beliau berminat agar kidmat saya dilanggani,
maka...saya harus memenuhi kepercayaan yang telah dinyata,
seboleh mungkin ~ akan cuba kekalkan "standard" kerja saya.

Insya`Allah......

Saya akan cuba urus+pantau & turut serta rakan sekerja,
melaksanakan permulaan kerja renovasi di rumah kedua,
manakala kerja renovasi di rumah pertama akan diurus juga,
hari ini ~ kerja "Mosaic" di "Rumah Dapur Baru" akan dilaksana.

Bermakna...esok ~ saya perlu berada di 2 lokasi berbeza,
serta beberapa lokasi lain yang perlu saya kunjungi juga,
uruskan pesanan+pembelian+pembayaran barang yang diminta,
demi pastikan perancangan & perlaksanaan kerja ~ OK sentiasa.

Insya`Allah......

Fuhhh...badan pasti kepenatan ~ berkejar ke sana ke sini,
namun...ini lah "harga" yang perlu saya "bayar" & tempuhi,
~ demi berusaha mencari rezeki halal & Insya`Allah diberkati,
agar kehidupan saya & keluarga mampu lebih selesa di lain kali.

Insya`Allah......

Selebihnya ~ saya serahkan kepada Allah untuk menentukannya,
mungkin usaha saya diberkati-Nya...mungkin tak dirahmati-Nya,
namun...bukan hak saya untuk mempertikai akan pemberian-Nya,
saya "Hamba" ~ yang kekal mengharap pada Yang Maha Esa.

Sekian dahulu perkongsian ilmu untuk kesempatan pada kali ini,
Insya`Allah ~ April nanti...kita sambung "bersembang" kembali,
akhirkata...sebarang salah & silap ~ kemaafan anda yang mohoni,
semoga kita semua kekal dirahmati & hanya bertakwa pada Ilahi.

Insya`Allah......

Sekian+Terima Kasih+Wassallam.

No comments: