Sunday, April 18, 2010

Seminggu Yang Panjang......

بسم الله الرحمن الرحيم ~~~~~~
Telah hampir seminggu kini masa berlalu...
sejak saya menghasilkan nukilan "post" yang terakhir,
pelbagai pengalaman berbaur dalam tempoh itu,
kini saya "up-date"kan "post" kembali untuk cerita mutakhir.

Isnin hingga Khamis ~ saya agak sibuk sikit,
uruskan kerja-kerja yang "clien"1" mintai,
walaupun akibatnya ~ badan jadi sakit-sakit,
kerana RM tambahan... akhirnya semuanya dilupai...

Kerja ubahsuai rumah "client"2" ~ "comfirm" tak jadi,
petang Rabu tu ~ "dia" dah bawa "orang lain" pula,
terkejut "dia" kerana kebetulan saya menjadi "saksi",
sewaktu mereka telah bersetuju utk memulakan kerja.

Tapi...saya faham keadaan dan keputusan"nya" itu,
mungkin "budget"nya" tak sesuai dengan sebut harga saya,
namun...keputusan"nya" tak setuju pun saya tak diberitahu,
kerana terserempak tanpa diduga ~ "dia" jadi serba tak kena !!!

Tak apalah ~ nak buat macamana...belum rezeki saya agaknya,
kerana "lokasi" di tempat kami ini ~ bangsa lain "bermaharajalela",
menawarkan kerja-kerja pengubahsuaian dgn harga "mesra",
hingga ramai orang kita yang terpesona & ada yang terpedaya !!!

Mungkin "kemahiran" saya tak setanding mereka,
yang penuh "berbekal" di mulut dan di dada,
hingga ada kalanya mereka ini sanggup buat apa saja,
hatta tipu muslihat mahupun yang ditegah oleh agama.

Saya juga ada teraniaya dengan "kemahiran" mereka,
mereka pandai "bersandiwara" dan "memanupilasikan" keadaan,
nak buat macamana ~ mungkin saya sering berbaik-sangka,
hingga tanpa disedari ~ saya juga menjadi mangsa "kealpaan"!!!

Jumaat ~ sibuk sedikit uruskan "itu dan ini",
serta bersholat Jumaat di Masjid Jamek Pekan,
petangnya pula ~ anak dara saya pula menghubungi,
esok ziarah "dia" selepas majlis "Anugerah Hari Kecemerlangan".

Sabtu ~ menghadiri majlis "Hari Kecemerlangan" anak bujang saya,
pihak sekolah buat ~ meraikan semua pelajarnya yang berjaya ~
utk acara ko-kurikulum dan pencapaian akademik juga,
Alhamdulillah ~ kedua-kedua kategori "dia" dapat merasa.

Ke Kuala Lumpur seperti yang di"cita-cita"kan,
jumpa dan bawa anak dara saya keluar jalan-jalan,
sekeluarga ke Jalan Tunku Abdul Rahman,
makan tengahari & beli sedikit kain untuk buat pakaian.

Ke JJ Maluri ~ beli barang+makanan utk bekalan anak dara,
kerana minggu depan "dia" akan "exam" semester kedua,
serta ramai rakan serumah dah tiada tinggal bersama,
duduk menyewa kat "apartment" luar ~ ingin bebas agaknya,
menjelang Maghrib hantar "dia" pulang ke asrama"nya",
sebelum kami bertiga pulang ke kediaman seperti biasa.

Ahad ~ menjelang tengahari dapat "panggilan kecemasan",
minta datang segera "repair"kan salur sinki tersumbat,
dengan bantuan anak bujang ~ permasalahan berjaya diuruskan,
Alhamdulillah...2jam kerja ~ semuanya selesai+kuranglah penat.

Sekelianlah secebis cerita sepanjang seminggu ini,
~ seminggu yang panjang dengan cerita yg berserba-serbi,
Insya`Allah ~ bakal bersambung di lain coretan kembali,
salah dan silap ~ kemaafan dari anda... saya mohoni.


Sekian dan Terima Kasih.

الحمد لله ~~~~~~

No comments: