Saturday, February 13, 2010

Cerita Merapu......

Fuyoo...semuanya Blog ~"post" dah di "up-date"kan,
dari kanak-kanak hingga ke peringat orang dewasa,
nampaknya... saya ajelah yang masih jauh ketinggalan,
mencoretkan secebis cerita untuk dikongsikan bersama.

Seronok juga baca "post" Blog-Blog yang saya ikuti,
kerana terselit pelbagai ragam,cerita dan berita,
walaupun berjauhan,tidak bersemuka + tidak dikenali,
namun......dapat juga saya menambahkan ilmu di dada.

Mana "Blog-Blog" yg bahasa & ceritanya kurang bersesuaian,
saya kurang berminat untuk mengikutinya,
mungkin boleh dibaca ~ dipercayai sepenuhnya jangan,
takut kelak "merosakkan" keharmonian di jiwa.

Jika tulisan mereka masih boleh diterima akal & kewarasan,
maka saya turut tumpang membaca & merenung sama,
mencari nasihat & pengajaran yang cuba disampaikan,
walaupun adakalanya sekadar cerita biasa.

Setiap hasil tulisan oleh para "Bloger" punca citarasa tersendiri,
walaupun adakalanya nampak seakan sama @ selari,
namun ada perbezaannya kalau diamat-amati,
samada dari segi bahasa,cerita & "antonasi".

Sebenarnya kebelakangan ni saya agak sibuk sikit,
dengan pelbagai hal ~ pejabat & urusan peribadi,
cuba juga nak menaipkan cerita secara berdikit-dikit,
puas diusahakan namun masih tak jadi-jadi......

Kalau nak hantar "post" berkaitan agama,
kena buat rujukan agar tidak menyimpang maksudnya,
itulah yang susah dan agak pening kepala,
kerana kalau salah fakta ~ saya bakal tanggung dosa.

Mungkin nanti bila kesempatan bersesuaian tiba,
Insya`Allah ~ akan saya cuba usahakan,
perkongsian ilmu sesama kita berkaitan agama,
agar kita dapat saling ingat-mengingatkan.

Sementara itu layan ajelah "cerita merapu"dari saya,
~ sebenarnya sekadar gatal jari nak tekan "keypad",
mungkin akan ada "post" terbaru esok @ lusa,
cuma kalau nak siapkan hari ini ~ rasa-rasanya tak sempat.

Sekian dahulu "cerita merapu" untuk kali ini,
Insya`Allah ~ esok @ lusa @ tulat bakal berjumpa lagi,
di "alam siber" bakal saya sertakan secebis coretan lagi,
semoga ada pengajaran kelak yang mampu dikongsi.


Terima Kasih & Wassallam.

No comments: