Thursday, December 31, 2009

Semuanya Kini Beransur Selesai...

2hari sibuk uruskan hal pejabat & keluarga,
kisah tentang pejabat tentu anda dah baca,
kini...saya sentuh berkaitan hal keluarga pula,
yg turut menyebabkan Blog saya sunyi seketika......

Kelmarin & semalam uruskan hal anak sulung saya,
yg bakal menyambung pelajarannya utk semester ke2,
terpaksa beli itu & ini ikut keperluan semasa,
maklumlah bakal duduk berjauhan semula dari keluarga......

Bukan sikit masa & duit yang harus "dibelanja",
demi mencari ilmu yg mungkin bermenafaat,
namun...itulah harga sebuah pengorbanan yg perlu kita terima,
demi mengejar cita-cita disamping usaha berserta kudrat !!!

Hari Selasa ke JJ Bukit Tinggi,
Hari Rabu ke JJ Taman Maluri,
sambil berbelanja pastinya anak saya senang hati,
maklumlah tak sabar-sabar lagi nak sambung "study"...

Itu pun masa Hari Selasa tu tak cukup masa,
kerana menyinggah di pelbagai "Supermarket",
krn...bukan semua keperluan boleh terus dijumpa,
terpaksalah cari & beli sedikit demi sedikit......

Semalam...uruskan pendaftaran & pembayaran yuran,
serta hantar barang kembali ke "Kediaman Siswi",
nasib baik gerak awal dari rumah ke destinasi tujuan,
Alhamdulillah...kedua-dua perkara tersebut dapat segera diurusi...

Bila semua telah sempurna,
barulah boleh berjalan-jalan ke JJ Taman Maluri,
mencari sesuatu utk mencukupkan kekurangan yg "tersisa",
serta menjamu selera ~ maklumlah dah waktu tengahari......

Saya tak boleh berlama-lama di sana,
harus segera menghantar anak kembali ke "Kediaman Siswi",
kami suami-isteri berharap semoga dia sentiasa berusaha,
demi beroleh kejayaan disamping mentaati suruhan Ilahi.....

Kami suami-isteri hanya mampu berdoa serta membantu,
dari aspek "kerohanian", kasih-sayang serta kebendaan,
selebihnya terserah kpd dia utk menjadi "penentu",
semoga segala usaha"nya" bakal diberkati Tuhan...

Saya perlu pulang ke kediaman cepat,
kerana sebelah malamnya saya perlu bekerja,
saya juga perlu banyakkan rehat,
maklumlah semalam banyak sangat fikir hingga tidur tak lena !!!

Tapi...Alhamdulillah ~ semuanya kini beransur selesai,
berbaloilah rasanya kesibukan selama 2hari dulu,
dapatlahlah kini saya beristirehat sambil bersantai,
maklumlah dah kurang sikit beban yg "dikandar bahu" !!!

Namun...permasalahan di pejabat sentiasa ada,
maklumlah...nama pun berurusan sesama manusia,
mana mungkin selesai begitu senang sahaja,
pasti akan sentiasa ada dugaan menguji diri kita......

Hmmm...itulah yg anda dah baca di 2nukilan sebelumnya,
selagi kita bernama manusia ~ selagi itu pasti ada pancaroba,
namun...kuatkan semangat & berusahalah sehabis daya,
selebihnya...serahkanlah shj pd Yang Maha Esa utk menentukannya.

Sekian & wassalam......

2 comments:

ezno said...

alalalalal

4zee2 said...

Amboiii...sempat jugak dia "cilok" kat "CC" ya !!! Tima Kasih......