Friday, November 12, 2010

Mendekorasikan Blog......

بسم الله الرحمن الرحيم ~~~~~~
الحمد لله ~ Allah masih memberikan keizinan,
untuk saya melakarkan secebis coretan,
semoga ada maklumat yang mampu disertakan,
untuk kita kongsi bersama sebagai "selingan".

Baru-baru ini "Blog" saya sedikit "meragam",
bila sebuah lagu OST Korea hilang dari senarai,
ia menyebabkan saya rasa "kurang tenteram",
kerana nak "add" semula ~ saya tak pandai......

2 hari lepas "Layout Blog" saya pula hilang,
"Background Blog" yang dulu "ceria" kini suram,
alahai...bila tengok "Blog" ~ hati rasa "goyang",
kalau kurang sabar boleh mendatangkan geram !!!

Nak buat macamana ya???...Saya pun tak tahu,
kerana hal-hal "Blog" ni ~ "anak dara" yang pandai,
nak tunggu dia balik ~ kena tunggu awal minggu,
Hari Ahad nanti ~ "Exam Sem ke3"nya baru selesai.

Saya kena terima keadaan "Blog" seadanya,
walaupun adakalanya memang "kurang selesa",
bila mengadap "Skrin" ~ rasa lain macam saja,
kerana perubahan drastiknya amat ketara !!!

Saya bertanya pada "anak bujang" & "anak dara",
masalahnya kerana lagu & "layout" itu dah tak ada,
"Pemilik Asal"nya dah "delete" hasil karya mereka,
maka dah tak dapatlah untuk dikongsi bersama.

Nak "modified" saya tak tahu & tak sempat,
kerana kerja & ke KL semalam ~ "memenuhi hajat"***,
"Gangguan Blog" sementara aje ~ saya berpendapat,
Insya`Allah ~ OK-lah nanti ~ anak saya "buat".

Sebelah malamnya kami balik dari KL,
bila "Skrin" ditatapi ~ masih kurang selesa,
susah juga ya ~ bila "kepala sedikit sengal",
~ terkebelakang dari pemahaman "teknologi semasa".

"Anak Bujang" kemudian datang memberi bantuan,
kerana dia "rajin" mencuba & suka buat "eksperimen",
maka...permasalahan saya itu ~ tak lagi jadi gangguan,
dia me"modify" semula & memberikan saya "opsyen".

Bila "Adjust Layout Background" baru telah berjaya,
beberapa "modifikasi" terpaksa dibuat juga,
terpaksa "adjust" & "add" itu & ini semula,
agar "keceriaan Blog" terserlah seperti sediakala.

Alhamdulillah..."anak bujang" memiliki kemahiran,
dan dengan "tips" dari kakaknya usaha dipermudahkan,
seterusnya dia serahkan pada saya membuat pilihan,
bagaimana "mendekorasikan Blog"semula ikut kesukaan.

Malam tadi ~ saya meng"adjust Blog" sedikit,
pagi tadi ~ lagi sedikit...penambahan dilakukan,
Alhamdulillah...kini bila tengok "Blog" ~ hati tak "sakit",
kerana kini bila melayari "Blog" ~ diikuti "senyuman".

Hmm......sekianlah dulu hasil "selingan" cerita pagi ini,
semoga "kekurangan diri" mampu memberi motivasi,
agar para pembaca tak mengalami "situasi" sebegini,
dan berjaya "memahirkan diri" dengan "teknologi" terkini.

Akhirnya......

Salah dan silap ~ saya mohon kemaafan,
kerana beginilah kenyataannya hidup ini,
tiada manusia yang serba kesempurnaan,
kerana begitulah kejadian kita sedari "azali".

Sekian+Terima Kasih+Wassallam.

P/s: ***cerita tentang "Memenuhi Hajat" bakal di"post"kan.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1 comment:

Unknown said...

ini sajak or puisi? btw, syok membaca :D

blackmagicalcastle.blogspot.com