Thursday, November 4, 2010

Pelbagai Cerita Berbaur......

بسم الله الرحمن الرحيم
Kalimah Bismillah memulakan hasil coretan,
semoga kita dirahmati Allah sentiasa,
semoga kita beroleh taufiq & hidayah dari Tuhan,
berbahagia hidup "disini" dan kelak "disana"......

Dalam 3 ~ 4 hari ni pelbagai cerita berbaur,
hal pejabat+jumpa bakal "client"+dugaan Tuhan,
apa yang nak disentuh ~ mungkin sedikit bercampur,
namun lebih pada cerita dugaan Tuhan ~ akan dibentangkan.

Kelmarin ~ jumpa "Prospek Client" pada sebelah pagi,
bertanya sebut harga untuk buat sedikit "renovasi",
telah 2 kali ~ "Touch-Up" rumah beliau saya urusi,
namun kali ini nilai pertanyaannya agak besar lagi.

Di sebelah rumah beliau ~ kerja "renovasi" sedang berlansung,
bukan Orang Tempatan tapi Pendatang Dari Seberang,
semasa saya meninjau lokasi ~ pandangan mereka agak sombong,
seperti saya bakal menyekat peluang mereka menambah wang.

Bukan saya ingin menyekat peluang mereka mencari "laba",
tapi "Prospek Client" tak berminat dengan hasil kerja mereka,
kerana beliau ~ pernah @ luluskan "payment tender" kerja,
jadi "kualiti" & skop kerja "renovation" ~ kompromi tiada !!!

Selesai berbincang pelbagai "paten" & nilai harga kerja,
perbincangan sesama kami ditunda sementara waktu,
beliau akan memaklumkan kelak ~ bila masanya tiba,
kerana beliau kena berbincang dengan isteri terlebih dahulu.

Petang itu ~ kaki kiri saya dah mula rasa sakit-sakit,
mungkin ada "sesuatu" cuba "nyakat"@ dugaan Tuhan,
jalan semakin kurang lancar ~ dah mula "sangkut-sangkut",
saya gagahi juga ~ kena ke Klinik ada urusan sedikit,
kena beli ubat untuk Isteri yang telah kehabisan,
sakit makin teruk & jalan semakin "cengkut-cengkut".

Sebelah malamnya saya kerja di pejabat,
Abang Senior datang berbincang tentang pemarkahan SKT,
maklumlah hujung tahun dah nak dekat,
kena uruskan cepat sebagaimana yang dilazimi.

Abang Senior mengesyorkan agar saya bercuti,
kerana kekurangan "staff" ~ syor beliau saya nafikan,
sebelah malamnya kaki kiri bertambah sakit ~ sakit sekali,
hingga melarat-larat menjadi demam bercampur kegigilan...

Pulang dari kerja pagi semalam ~ Isteri cari "Tukang Urut",
bengkak di kaki kiri saya semakin teruk ~ kena cari ikhtiar,
"Tukang Urut"~ urut hingga bengkak jadi sedikit surut,
kemudian jumpa Doktor ~ sakit tak boleh di biar !!!

Kereta di pandu ke Klinik oleh si Isteri,
manakala "anak bujang" menemankan kami,
tiba di Klinik ~ "anak bujang" tolong papahkan saya,
kerana sakit dikaki ~ terasa amat sakit sekali,
hingga nak jejak ke bumi pun sakit ~ kaki perlu disereti,
Alhamdulillah ~ ahli keluarga saya amat bertimbang-rasa.

Doktor melakukan pemeriksaan & memberi ubat,
beliau nak beri MC tapi saya menolaknya,
niat beliau baik ~ agar saya mampu lebihkan rehat,
mudah-mudahan sakit tadi mampu sembuh segera.

Setelah mendapatkan pemeriksaan & ubat ~ kami pulang,
kerana saya perlu makan ubat & kurangkan pergerakan,
dalam kereta rasa macam "Boss" ~ duduk di belakang,
manakala Isteri & "anak bujang" duduk di bahagian depan.

Lepas makan sedikit + ubat ~ saya "tidur kepengsanan",
sesekali Isteri melumurkan "Minyak Urut Panas" di kaki,
berikhtiar agar sakit di kaki mampu segera disembuhkan,
bila sembuh ~ Insya`Allah...banyak hal saya mampu kendali.


Alhamdulillah ~ malam tadi jalan dah kurang "cengkut",
namun ikhtiar tetap diusahakan & ubat tetap diambil,
Hari ini sakit makin kurang ~ jalan dah kurang "sangkut",
Alhamdulillah ~ dapatlah saya tolong Isteri sambil-menyambil.

Insya`Allah ~ malam nanti saya bakal bekerja seperti biasa,
namun...sehingga tibanya masa itu ~ saya perlu berusaha,
agar sakit di kaki kiri mampu pulih segera @ seperti sediakala,
agar nanti kerja di pejabat semuanya beroperasi seperti biasa.

Akhirkata...sekian dulu hasil nukilan di kali ini,
kerana hari ini sahaja dah 2 "Post" saya sertakan,
Insya`Allah ~ kita bakal berjumpa kembali,
di alam siber yang penuh berinformasi,
sebarang salah+silap pada hasil nukilan ~ harap maafkan,
sehingga tiba masa itu ~ sekian dulu nukilan ini diakhiri.

Sekian+Terima Kasih+Wassallam.

No comments: