Saturday, March 6, 2010

Menanti Saat Itu......

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan kalimah suci ~ nukilan ini saya mulakan,
mudah-mudahan tersisa lagi ilham dan kemampuan,
dipermudahkan Allah untuk saya mencatatkan secebis pengalaman,
buat tatatan dan renungan anda & saya tika kelapangan.

Malam 03/03/2010 saat yang sesuai dinanti,
untuk saya menghubungi KK Divisyen bertanyakan berita terkini,
mencari jalan penyelesaian dengan masalah yang kami hadapi,
serta bagaimanakah rentetan cerita perjumpaan beliau petang tadi.

Hampir 1jam perbualan saya dan KK Divisyen bertukar suara,
menerusi Hand-Phone ~ beliau saya hubungi,
beberapa syor dari Pihak Kementerian untuk tindakan segera,
namun 1X "anggota" ~ sahih akan ditukarkan ke lain lokasi.

Tentang perubahan dan pindaan waktu kerja,
serta pengurangan "anggota" ikut keperluan ~ harus dipatuhi,
memang dah pasti peraturan tersebut akan terlaksana,
kerana itulah yang Pihak Atasan hajati sejak dari dulu lagi......

Kini calon pilihan akan dilakukan oleh Pihak Kementerian,
bagi menentukan "anggota" yang bakal ditukarkan,
namun pemilihan terakhir harus ada persetujuan,
untuk mengelakkan dari berlaku masalah sampingan.

Tentang pindaan waktu dan jadual bekerja,
Pihak kementerian meminta PTA & KK Divisyen datang bertanya,
berbincang dan mengharapkan Pihak Atasan memberi kerjasama,
agar di lain kali tidak timbul runggutan dengan pilihan yang diminta.

Semua orang dah mula pening kepala kecuali seorang dua,
termasuklah saya yang sedang menaip cerita ini,
kalau separuh dari kami bakal bertukar tanpa "disangka",
alamatlah banyak perubahan dalam kehidupan harus ditempuhi,
bakal banyak perancangan baru harus difikirkan & dihadapi juga,
serta pengorbanan ketenangan,masa & duit turut mengiringi...

"Boss" dan seorang "anggota" veteran memang tak ambil kisah,
samada kekal di sini atau hendak ditukarkan ke lain lokasi,
kerana mereka berdua ini orang "kaya" ~ bukannya orang susah,
kalau kena tukar dan tak nak pergi ~ boleh pencen ikut pilihan sendiri.

Mungkin dalam minggu depan PTA & KK Divisyen akan datang,
membentangkan hasil lapuran & syor dari Pihak Kementerian,
sementara itu saya perlu bersedia mencari ruang & peluang,
mempertahankan diri sekiranya "ditekan"oleh "Boss"@Pihak Atasan.

Beberapa perancangan sedang diusahakan dan telah dibuat,
cuma menanti saat yang sesuai untuk melaksanakannya,
supaya nanti kalau saya dipanggil menghadiri mesyuarat,
akan ada "impak maksima" untuk "Boss" tanpa terduga......

Sementara saat yang ditunggu itu bakal ditentukan,
saya terus berusaha dan kepada Allah saya bertawakal,
semoga doa dan pengharapan saya+rakan diperkenankan Tuhan,
dpt terus berkhidmat di lokasi sekarang dgn tenang & secara kekal...

Insya`Allah......

Sekian & terima Kasih...

Wassallam.

No comments: