Monday, March 22, 2010

Ada Sedikit Berita......

بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan kalimah Bismillah saya mulakan,
satu coretan ringkas untuk tatapan anda,
semoga kita semua beroleh keredhaan Tuhan,
dirahmati Allah dlm segala usaha murni yg dilaksana...

Akhirnya...segala-galanya mungkin telah beransur selesai,
kini...ada sedikit berita dari "wakil sumber dalaman",
setelah sesi "soal-siasat" berlangsung tempoh hari,
tengahari tadi ~ sedikit berita telah "kedengaran",
"Boss" yang rajin buat aniaya ~ telah diadili,
mulai 1hb.April bakal ditukarkan bekerja dilain penempatan...

Menurut cerita dan sumber rakan sekerja,
"Boss" tidak dapat menerima hakikat tersebut,
ngamuk !!! ~ tak puas hati@mungkin tak redha pd ketentuan-Nya,
mungkin...bertindak menghempas pintu kerana terkejut !!!

Besok "Boss" bakal panjat tangga di Kementerian,
jumpa Pihak Atasan ~ mungkin utk mempertahankan diri,
mungkin "slow-talk" agar tindakan displin tidak dikenakan,
mungkin akan jatuhkan kesalahan"nya" pd anak buah sendiri,
mungkin "melepaskan diri" dengan pelbagai alasan+rekaan,
mungkin juga pilih lokasi pertukaran yg dihajati......

Saya masih belum dapat berita yang terperinci,
dari rakan sekerja mahupun dari Pihak Pengurusan,
kerana hari ini ~ saya keluar kerja sebelah pagi,
dan esok pula saya diberi "off" mingguan......

SMS diterima menjelang waktu Maghrib tadi,
memaklumkan sedikit hasil "soal-siasat" tempoh hari,
saya cuba juga menghubungi rakan yg menjadi saksi,
untuk mendapatkan kesahihan & butir-butir terperinci......

Mungkin esok saya akan bertanya dengan rakan sekerja,
kerana hari dah larut malam ~ tak sesuai rasanya,
mengganggu rakan sekerja yang mungkin dah lena,
diulit mimpi ~ berbahagia di "alam serba aneka citarasa"...

Insya`Allah ~ esok sambungan cerita akan saya dititipkan,
apakah lagi "sensasi" yang telah tersedia & berserta?
atau mungkin esok ~ "Boss" bakal buat kejutan?
namun...apa-apa pun..kita "tunggu & lihat" sahaja.

Sehingga tibanya hari esok yg dinanti-nantikan,
saya berharap anda semua bersabar dahulu,
Insya`Allah...saya akan cuba untuk usahakan,
berkongsi cerita ~ buat anda yang sanggup menunggu......

Tunggguuuuuu......

Insya`Allah......

Sekian dan Terima Kasih.

No comments: